Rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy można dokonać na dwa sposoby:
1. Zgłoszenie do rejestracji w Urzędzie Pracy
W tym przypadku wystarczy dokładnie wypełnić formularz i umówić się na wizytę w wybranym terminie w celu dokonania rejestracji w Powiatowym Urzędzie Pracy z kompletem dokumentów podczas wyznaczonej wizyty. Aby skorzystać z tej formy rejestracji klient nie potrzebuje podpisu kwalifikowanego ani profilu zaufanego ePUAP. Dniem rejestracji jest data zgłoszenia się do Powiatowego Urzędu Pracy i poświadczenia własnoręcznym podpisem prawdziwości przekazanych danych.
2. Rejestracja w Urzędzie Pracy
Wybierając ten rodzaj działania większość rzeczy zrobimy bez wychodzenia z domu, jednak musimy posiadać podpis kwalifikowany lub profil zaufany ePUAP.
Podczas rejestracji, do formularza zgłoszeniowego należy dołączyć zeskanowane dokumenty. Informacje zawarte w formularzu wraz z załącznikami należy podpisać certyfikatem kwalifikowanym lub profilem zaufanym ePUAP. W tej procedurze dniem rejestracji jest data zarejestrowania się poprzez stronę internetową.
Podczas rejestracji, do formularza zgłoszeniowego należy dołączyć zeskanowane dokumenty. Informacje zawarte w formularzu wraz z załącznikami należy podpisać certyfikatem kwalifikowanym lub profilem zaufanym ePUAP. W tej procedurze dniem rejestracji jest data zarejestrowania się poprzez stronę internetową.
Szczegółowe informacje w zakresie rejestracji osób bezrobotnych:
- tel. 58 677 63 02
- tel. 58 677 63 01
- tel. 58 677 63 12
Rejestracja internetowa odbywa się za pośrednictwem strony:
https://www.praca.gov.pl/eurzad/index.eup#/rejestracja/wyborUrzedu
https://www.praca.gov.pl/eurzad/index.eup#/rejestracja/wyborUrzedu
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1068) – art. 33 ust. 1 i 2.
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 listopada 2012 r. w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy (Dz.U. z 2012 r. poz. 1299).