Nabór wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy

Print Drukuj

&imagePreview=1

NABÓR WNIOSKÓW O REFUNDACJĘ KOSZTÓW WYPOSAŻENIA

LUB DOPOSAŻENIA STANOWISKA PRACY.

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Wejherowie ogłasza  nabór wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy w ramach projektu niekonkurencyjnego „WiA - Wykwalifikowani i Aktywni (II)”, dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), realizowanego w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027, Priorytet 5 Fundusze europejskie dla silnego społecznie Pomorza (EFS+), Działanie 5.2 Rynek pracy - projekty powiatowych urzędów pracy oraz  Funduszu Pracy.

Komisja spośród wszystkich złożonych wniosków wybierze do realizacji 40 najlepszych.

W związku z założeniami projektu „WiA- Wykwalifikowani i Aktywni(II)”, w przypadku osób
w wieku 18-29 lat w pierwszej kolejności będą realizowane wnioski, które uwzględniają zakres tematyczny co najmniej jednej  z Inteligentnych Specjalizacji Pomorza (ISP):

  • ISP 1 – Technologie offshore i portowo-logistyczne
  • ISP 2 – Technologie interaktywne w środowisku nasyconym informacyjnie
  • ISP 3 – Zielona energia - Technologie ekoefektywne
  • ISP 4 – Wspólne Zdrowie - Technologie medyczne w zakresie zdrowia ludzi, zwierząt i środowiska jako jednego wspólnego ekosystemu

lub wpisują się w jedną z branż kluczowych dla powiatu wejherowskiego opracowanych na podstawie Strategii Rozwoju Województwa Pomorskiego 2030 tj.:

Branża budowlana:

  • DZIAŁ 41: Roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków
  • DZIAŁ 42: Roboty związane z budową obiektów inżynierii lądowej i wodnej
  • DZIAŁ 43: Roboty budowlane specjalistyczne
  • DZIAŁ 23: Produkcja wyrobów z pozostałych mineralnych surowców niemetalicznych.

Branża drzewno-meblarska:

  • DZIAŁ 02: Leśnictwo i pozyskiwanie drewna
  • DZIAŁ 16: Produkcja wyrobów z drewna oraz korka, z wyłączeniem mebli; produkcja wyrobów ze słomy i materiałów używanych do wyplatania
  • DZIAŁ 31: Produkcja mebli

Branża kreatywna:

  • DZIAŁ 32: Pozostała produkcja wyrobów
  • PKD 74.1: Działalność w zakresie specjalistycznego projektowania  

Branża turystyki, czasu wolnego i MICE (ang. Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions):

  • DZIAŁ 55: Zakwaterowanie
  • DZIAŁ 56: Działalność usługowa związana z wyżywieniem
  • DZIAŁ 79: Działalność organizatorów turystyki, pośredników i agentów turystycznych oraz pozostała działalność usługowa w zakresie rezerwacji i działalności z nią związane
  • PKD 82.3: Działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów
  • DZIAŁ: 90: Działalność twórcza związana z kulturą i rozrywką
  • DZIAŁ: 91: Działalność bibliotek, archiwów, muzeów oraz pozostała działalność związana z kulturą
  • DZIAŁ 93: Działalność sportowa, rozrywkowa i rekreacyjna.

Branża tworzyw sztucznych:

  • DZIAŁ 22: Produkcja wyrobów z gumy i tworzyw sztucznych

Przed złożeniem wniosku należy zapoznać się z ZASADAMI REFUNDACJI KOSZTÓW WYPOSAŻENIA LUB DOPOSAŻENIA STANOWISKA PRACY oraz ZAŁOŻENIAMI PROJEKTU.

Wnioski wraz z załącznikami należy składać na obowiązujących formularzach, w terminie  naboru tj. od 22 września  do 26 września 2025 roku:

  • drogą elektroniczną poprzez:
      • e-Doręczenia – adres skrzynki: AE:PL-63212-85829-WTFVR-24 - wniosek wraz
         z załącznikami należy opatrzyć podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym (profil zaufany) lub podpisem osobistym. W przypadku niewywiązania się z tego wymogu wniosek nie zostanie rozpatrzony,
      • ePUAP – wniosek wraz z załącznikami należy opatrzyć podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym (profil zaufany) lub podpisem osobistym. W przypadku niewywiązania się z tego wymogu wniosek nie zostanie rozpatrzony,
      • Praca.gov.pl (→wnioski o usługi i świadczenia z urzędu → pismo do urzędu), wniosek wraz z załącznikami należy opatrzyć podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym (profil zaufany) lub podpisem osobistym. W przypadku niewywiązania się z tego wymogu wniosek nie zostanie rozpatrzony,
  •   pocztę tradycyjną,
  • złożenie w Biurze Obsługi Klienta, które znajduje się na parterze Urzędu  w godzinach obsługi klienta;
  • poprzez pozostawianie w przeznaczonej do tego skrzynce podawczej znajdującej się w przedsionku głównego wejścia do siedziby Urzędu w godzinach pracy Urzędu.

W tym naborze wysokość refundacji będzie wynosiła:

  • nie więcej niż 4 – krotność przeciętnego wynagrodzenia (obowiązek utrzymania stanowiska pracy przez okres co najmniej 12 miesięcy), albo
  • więcej niż 4 – krotność, jednak nie więcej niż 6 – krotność przeciętnego wynagrodzenia (obowiązek utrzymania stanowiska pracy przez okres co najmniej 18 miesięcy).

Za dostarczenie wniosku w terminie uważa się datę wpływu do Urzędu, a nie datę stempla pocztowego czy nadania przesyłki kurierem.

Wszystkie osoby chętne spełniające powyższe wymagania serdecznie zapraszamy do składania wniosków.

W wyjątkowych sytuacjach (np. w przypadku wpływu dużej ilości wniosków), Urząd zastrzega sobie możliwość wydłużenia terminu rozpatrzenia złożonych wniosków. W takim przypadku stosowna informacja zostanie zamieszczona na stronie internetowej Urzędu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.  

Dyrektor

                                                                                              Powiatowego Urzędu Pracy

                                                              Anna Kulik

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu