Co to jest Indywidualny Plan Działania?
Indywidualny Plan Działania (IPD), to plan działań obejmujących podstawowe usługi rynku pracy wspierane instrumentami rynku pracy w celu zatrudnienia bezrobotnego lub poszukującego pracy.Kto, kiedy i na jakiej podstawie przygotowuje IPD?
IPD przygotowany jest przez doradcę klienta we współpracy z bezrobotnym lub poszukującym pracy.Jeżeli jesteś zarejestrowanym bezrobotnym to twoje IPD zostanie przygotowane obowiązkowo nie później niż 60 dni od dnia ustalenia profilu pomocy.
Pamiętaj! Twoje IPD musi zostać dostosowane swoim zakresem do ustalonego profilu pomocy.
Jeżeli jesteś osobą poszukującą pracy, doradca klienta może przygotować dla ciebie IPD w oparciu o uzyskane od ciebie informacje.
Co zawiera IPD?
W IPD zawarte są m.in.:- działania możliwe do zastosowania przez urząd pracy w ramach pomocy określonej w ustawie, np. pośrednictwo pracy, poradnictwo zawodowe, szkolenia;
- działania planowane do samodzielnej realizacji przez bezrobotnego lub poszukującego pracy w celu poszukiwania pracy, np. przeglądanie ofert pracy na stronie CBOP;
- planowane terminy realizacji poszczególnych działań;
- formy, planowaną liczbę i terminy kontaktów z doradcą klienta lub innym pracownikiem urzędu pracy;
- termin i warunki zakończenia realizacji indywidualnego planu działania.